lundi 20 février 2012

First Nation versus the machine - by Old Dog

Just a little teaser for your pleasure:


"All cultures evolve in response to the demands and opportunities of specific environments. That is, in essence, the purpose and function of culture: to facilitate environmental adaptation. But civilization is not just a product of cultural evolution. Civilization is the implementation of a pervasive and infiltrating mechanical power hierarchy that seeks to replace the need for culture. Civilization doesn’t adapt to the environment. Civilization is a way of altering the environment, forcing the environment to change according to the whims of those at the top of the power hierarchy—for the singular purpose of supporting the continued expansion of the power hierarchy itself.

Oil pipelines are not about cultural progress. They are about power..."
Click this link to read the whole post:

http://anarcho-primitive.blogspot.com/2012/01/first-nation-versus-machine.html?showComment=1329784573481#c4144792035595168643

2 commentaires:

  1. Comment des évidences comme celle-là passent-elles inapercues ???!! Comment !?

    en passant,
    félicitations pour le nouveau look du blog !
    J'évite face-de-bouc et twitter.

    claude

    RépondreSupprimer
  2. Merci!
    J'ai aussi fermé mon compte Fuckedbook à kek part en octobre y m'semble. Le fait de "côtoyer" plusieurs "semblables" me manque parfois, mais pas au point d'y retourner. Je "prêchais" soit à des "converti(e)s" ou bien à des gens non-rejoignables, totalement intégrés à leur Machine...même chose ici...lol, sauf qu'ici, à part toi, pas sûr que j'ai d'autres lecteurs, haha!

    RépondreSupprimer